Jakie cechy powinna posiadać manetka rowerowa ?

Każdy rower, który posiada przerzutki, musi być również wyposażony w manetki. Zmiana biegów nie byłaby możliwa, bez udziału tego niepozornego elementu, który jest integralną częścią układu napędowego. Manetki montuje się na kierownicy i łączą się z  przekładnią za pośrednictwem  linki przerzutek. Wbrew pozorom wybór manetek nie jest prosty, ponieważ na rynku występuje kilka typów, które występują w szerokim zakresie cenowym.

Jakie są typy manetek ? 

Najbardziej znanym rozwiązaniem jest manetka rowerowa typu dźwigniowego. System opiera się na dwóch dźwigniach. Większa z nich odpowiada za przeskok biegów wzwyż, a mniejsza dźwignia jest odpowiedzialna za powrót do ustawień wyjściowych. Minusem tego typu manetek jest awaryjność, która występują szczególnie w tańszych modelach. Kolejnym rodzajem są manetki obrotowe, które są zintegrowane z rączkami kierownicy. Dużą zaletą tego rozwiązania jest jego niska awaryjność. Nieco rzadziej spotykanym typem są klamkomanetki, które charakteryzują się tym, że są zintegrowane z manetką hamulca. Pociągnięcie manetki do siebie uruchamia hamulec, a odepchnięcie zmienia przekładnię przerzutek. 

manetka rowerowa

Czym kierować się przy wyborze manetek ? 

Warto pamiętać, że najtańsze modele manetek są wykonane z materiałów, które są mniej wytrzymałe. Dlatego warto wybierać sprzęt, który jest wzmacniany i dzięki temu odporny na ewentualne uszkodzenia. Duży wybór manetek rowerowych oferuje sklep goride.pl. Manetka rowerowa powinna być dobrana nie tylko do kształtu kierownicy, ale i typu układu napędowego. Ilość przekładni w manetce, musi odpowiadać ilości przełożeń w układzie.

Comments are closed.